This site uses cookies. By continuing to browse the site, you agree to our use of cookies. Find out more about cookies.
Skip to main content
La Région vous donne la parole's official logo
  • English Choisir la langue Choose language
    • Français
Sign Up Sign In
  • Home
  • Processes
  • Aide

Concertation 2024 sur les lignes TER du Bassin de Saintes

#TERConcertations Ligne 15, 16, 17

Phase 3 of 3
Mise en ligne des comptes rendus 01/09/2024 - 31/12/2024
Process phases
  • The process
  • Proposals
  • Page
chevron-left Back to list

Entretien voies

Avatar: Aurélien Aurélien
13/04/2024 09:15  
L'entretien des voies n'est clairement pas suffisant. En quelques années, on perdu 30 minutes entre Bordeaux et La Rochelle. Un train doit pouvoir rouler bien plus vite. Le problème est global sur l'ensemble de la ligne Bordeaux-Nantes et touche voies, signalisation, passages à niveau, aiguilles... Une bonne rénovation (et un passage à l'électrique) ne seraient pas superflus.
  • Filter results for category: Confort Confort
Reference: decidim-PROP-2024-04-4901
Version number 2 (of 2) see other versions
Check fingerprint

Fingerprint

The piece of text below is a shortened, hashed representation of this content. It's useful to ensure the content hasn't been tampered with, as a single modification would result in a totally different value.

Value: 1ca81d866ec6c5230793141d2365b5599f485bca66e7abef3eedbdf56165065a

Source: {"body":{"fr":"L'entretien des voies n'est clairement pas suffisant. En quelques années, on perdu 30 minutes entre Bordeaux et La Rochelle. Un train doit pouvoir rouler bien plus vite. Le problème est global sur l'ensemble de la ligne Bordeaux-Nantes et touche voies, signalisation, passages à niveau, aiguilles... Une bonne rénovation (et un passage à l'électrique) ne seraient pas superflus."},"title":{"fr":"Entretien voies"}}

This fingerprint is calculated using a SHA256 hashing algorithm. In order to replicate it yourself, you can use an MD5 calculator online and copy-paste the source data.

Share:

link-intact Share link

Share link:

Please paste this code in your page:

<script src="https://participez.nouvelle-aquitaine.fr/processes/TER-2024-Bassin-de-Saintes/f/460/proposals/4901/embed.js?locale=en"></script>
<noscript><iframe src="https://participez.nouvelle-aquitaine.fr/processes/TER-2024-Bassin-de-Saintes/f/460/proposals/4901/embed.html?locale=en" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Report inappropriate content

Is this content inappropriate?

Reason

Comment details

Order by:
  • Older
    • Best rated
    • Recent
    • Older
    • Most discussed
You are seeing a single comment

View all comments

Avatar: grenet grenet
18/04/2024 22:44
  • Get link Get link
In favor  

Cette ligne mérite beaucoup mieux que ce que nous vivons actuellement. La voie unique entre La Rochelle et Nantes est une vrai catastrophe. Quel regret de l'époque où nous pouvions nous rendre facilement en Vendée, en Bretagne, en Normandie.

Loading comments ...

La Région vous donne la parole
  • Conditions d'utilisation et politique de confidentialité
  • Download Open Data files
  • La Région vous donne la parole at Facebook Facebook
  • La Région vous donne la parole at Instagram Instagram
  • La Région vous donne la parole at YouTube YouTube
Decidim Logo
Creative Commons License
Website made by Open Source Politics with the decidim free software.

Confirm

OK Cancel

Please sign in

Sign up

Forgot your password